Jak dobrać wzory pieczątek firmowych?
Mimo że według aktualnych przepisów prawnych posiadanie własnej pieczątki nie jest obowiązkiem firmy, warto z niej korzystać, aby w łatwiejszy sposób porządkować własną dokumentację. To także możliwość zwiększenia prestiżu przedsiębiorstwa, a warto w tym celu dobrze zastanowić się nad wyborem odpowiedniego wzoru, który będzie spełniał nasze oczekiwania i przyciągał uwagę klientów.
Wybór pieczątki - istotne kryteria
Przed dokonaniem wyboru odpowiedniego wzoru pieczątki firmowe trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników, które będą miały przełożenie na wybrany rodzaj stempla. Przede wszystkim istotna jest ilość informacji, które będzie trzeba na niej umieścić. Poza tym, ważny jest chociażby typ oraz wielkość logotypu przedsiębiorstwa który również jest elementem, który warto na nich zawrzeć.
Rodzaj działalności
Dobierając wzory pieczątek firmowych, trzeba kierować się chociażby rodzajem działalności, który mówi nam, na jak dużą dozę kreatywności i swobody możemy sobie pozwolić. Inne w tym względzie standardy będą dotyczyć chociażby usług medycznych czy zakładu pogrzebowego, a zupełnie inne salonu fryzjerskiego czy sklepu odzieżowego.
Dobór barwy - pieczątka kolorowa czy czarno biała?
Podstawowym dylematem podczas tworzenia wzoru pieczątki firmowej jest zastosowanie koloru czcionki. Możemy sobie pozwolić zarówno na stonowaną, klasyczną czarną barwę, ale także inne, znacznie bardziej przyciągające uwagę kolory. Tym bardziej jest to wskazane, gdy w firmowym logo znajduje się jakiś konkretny symbol, któremu można przypisać określoną barwę – w ten sposób łatwiej klienci mogą kojarzyć nazwę przedsiębiorstwa.
Najważniejsza kreatywność
Oprócz koloru zastosować można indywidualny, spersonalizowany typ czcionki, który pozwoli wybrać taki wzór pieczątki firmowej, który będzie jednoznacznie kojarzył się z Twoim przedsiębiorstwem. Skuteczne przebicie się wśród licznej konkurencji wymaga kreatywności, która pozwoli stworzyć indywidualny przekaz, wyróżniający się spośród innych opcji. Sprawi, że klient zwróci uwagę na ten aspekt Twojej działalności, dzięki czemu charakterystyczny stempel pozostanie w jego pamięci.